PoKoS
Syndikáty
1. syndikát | Role občana v POKOS |
Moderátor | Mgr. Matej Kandrík, Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity |
Zapisovatel | Mgr. Adam Potočňák, Ph.D., Centrum bezpečnostních a vojensko-strategických studií Univerzity obrany |
Otázky | Jaká má být role občana v mírovém stavu a ve stavu ohrožení státu (SOS) Jak se mění požadavky na přípravu občanů k obraně státu a individuální odolnost v kontextu dynamiky změn bezpečnostního prostředí? Jaké jsou příležitosti a případné hrozby pro posilování celkové připravenosti Jaké jsou silné a slabé stránky současného přístupu k přípravě občanů k obraně? |
2. syndikát | Role jednotlivých aktérů zabezpečujících POKOS |
Moderátor | Mgr. Jana Novotná, MPA, sekce obranné politiky a strategie MO |
Zapisovatel | mjr. Ing. Mojmír Zachariáš, Velitelství teritoriálních sil |
Otázky | Jaké jsou role ministerstev, místní samosprávy a spolků (Nestátních neziskových organizací)? V čem pomáhají a v čem naopak škodí? Je podpora ze strany MO dostatečná? V čem je dosavadní podpora nápomocná Jaké výhody a nevýhody má spolupráce ministerstev na společných projektech? Jaká je budoucnost (perspektiva), silné a slabé stránky meziresortní spolupráce? V čem funguje a kde naopak? Jaké jsou příležitosti a slabé stránky v zapojení místní samosprávy a spolků do POKOS? Mají samosprávy a spolky potenciál pro zlepšení, nebo představují hrozbu? |
3. syndikát | POKOS ve vzdělávacím systému ČR |
Moderátor | pplk. Ing. Martin Ježek, sekce státního tajemníka MO |
Zapisovatel | Mgr. et Mgr. Jan Křiklán, sekce obranné politiky a strategie MO |
Otázky | Jaký je význam a (ne)výhody začlenění problematiky POKOS do vzdělávacího systému ČR? Je institucionalizace problematiky POKOS ve vzdělávacím systému ČR nezbytná? Jaké to přináší příležitosti nebo naopak slabiny? Jaké jsou výhody a nevýhody zřízení pozice bezpečnostního koordinátora na školách? Jaká je perspektiva (příležitosti, hrozby) vzdělávání k bezpečnosti jako samostatného předmětu v rámci vzdělávací oblasti základního a středního vzdělávaní? Jak ukotvit vzdělávaní pedagogických pracovníků jako součást vysokoškolského vzdělávání nebo následně v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků? Co pozitivního a negativního by přinesly tyto přístupy? |